dijous, 13 de desembre de 2012

Les TIC i les TAC a l'escola

Avui hem treballat a classe les TIC i les TAC a l'escola. Hem treballat els quatre models d'ús de l'ordinador a l'escola, és a dir, la manera en que l'utilitzen i com les tecnologies ens poden ajudar o ensenyar a aprendre. Per explicar això més clarament, passaré a esmentar-hos i explicar-hos més clarament aquests models:

1. L’ORDINADOR PODRIA SER UN MESTRE
El model constructiu va aparèixer a la dècada dels 70. Aquest consisteix en que el mestre explica una cosa, li pregunta al nen i si el nen ho ha entès el mestre segueix avançant explicant altres coses. De tal manera que el l'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. Es van fer programes per reproduir aquest model. Tot el que el nen podia aprendre es podia introduir a l’ordinador i fins i tot no calia la figura del mestre. Actualment, aquesta opció ha quedat bastant inutilitzada.


2. L’ORDINADOR COM A ALUMNE
També van plantejar el constructivisme (1990). Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrar en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés. Per tant, el nen aprèn i construeix el coneixement a través de l’entorn i en el cas dels ordinadors, el nen aprendria interactuant amb els ordinadors. La figura del nen, és un rol molt més actiu ja que és ell qui "ensenya", donant instruccions a l'ordinador per indicar-li les tasques que ha de fer. L’ordinador obeeix les ordres del nen. Exemple: Scratch.


3. L’ORDINADOR COM A LABORATORI
El nen pot fer un aprenentatge per descoberta (model experimental). L’ordinador no li explica coses és ell qui les descobreix interectuant amb l’ordinador. Exemple: Los Sims


4. L’ORDINADOR COM UNA EINA DE TREBALL
El nen pot crear utilitzant l’ordinador (textos, vídeos, audios...)
Exemple: tot el que hem fet a GITIC


L'activitat que complementa a aquesta teoria explicada anteriorment, ha estat presentar una proposta de l'ús de les TIC i les TAC a l'escola. És per això, que el meu company de fenia i jo hem escollit i fet lo següent:



Finalment, dir que ha ha estat una activitat força interessant ja que hem vist diversos punts de vista i opcions de propostes de les TIC i TAC que poden utilitzar els alumnes d'una manera o altre a l'aula. També, dir que segons el meu parer els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada